Group by: Creators | Item Type | Date | No Grouping
Jump to: 2020
Number of items: 31.

2020

Abaidi, Ibtissame and Vernette, Éric (2020) De la recherche à la reconquête de la valeur perçue : le cas de la presse en ligne. In : La valeur perçue en marketing : Perspectives théoriques et enjeux managériaux Mencarelli, Rémi and Rivière, Arnaud (eds.) Presses Universitaires de Provence. Series “Travail & gouvernance” Aix-en-Provence, France pp. 143-156. ISBN 9791032002643

Akremi, Assâad El (2020) De la flexibilité à l'agilité organisationnelle : une analyse d'un antécédent de la performance adaptative. In : Mélanges en l'honneur de Bruno Sire Devaux, Olivier (ed.) Presses de l’Université Toulouse Capitole. Series “Mélanges” Toulouse ISBN 978 2 36170 204 5

Bardon, Thibaut and Pezé, Stéphan (2020) Identity and power in organizational theory. In: The Oxford handbook of identities in organizations Brown, Andrew D. (ed.) Oxford University Press. Series “Oxford Handbooks” Oxford ISBN 978-0-19-882711-5

Bénet, Nathalie, Deville, Aude and Ventolini, Séverine (2020) Les pratiques de gestion : un positionnement équivoque autour des valeurs de proximité. In : Valeurs coopératives et nouvelles pratiques de gestion Deville, Aude, Lamarque, Eric and Michel, Géraldine (eds.) Éditions Management et Société. Chapter 3. Caen pp. 51-72. ISBN 978 2 37687 376 1

Carvajal Moreno, Angela Rocio (2020) Dual Trading and Conflicts of Interest of Stock Exchange Intermediaries: evidence from Mergers and Acquisitions. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Chiambaretto, Paul, Maurice, Jonathan and Willinger, Marc (2020) Value creation and value appropriation in innovative coopetition projects. M@n@gement, vol.23 (n°2). pp. 61-75.

Collard, Charline (2020) When searching for meaningfulness helps "save the world": Understanding the micro-dynamics of corporate social responsibility. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Davrinche-Hamet, Grégoire (2020) Stratégies et motivations associées à la divulgation de résultats « non-GAAP » dans le contexte français. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Desjardins, Camille and Fortin, Marion (2020) From split-seconds to lifetimes: The temporal fabric of fairness dynamics. In: Handbook on the Temporal Dynamics of Organizational Behavior Griep, Yannick and Hansen, Samantha D. (eds.) Edward Elgar Publishing. Series “Research Handbooks in Business and Management series” Cheltenham pp. 134-148. ISBN 978 1 78897 437 0

El Mawla, Batoul (2020) Les déterminants de la divulgation d'informations sociétales‎ : une étude comparative France/Canada. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Esplan, Karine (2020) La socialisation organisationnelle des jeunes diplômés sous l'angle des mécanismes de l'identification‎ : une approche par la théorie de l'identité sociale. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Fortin, Marion, Cropanzano, Russell, Cugueró-Escofet, Natàlia, Nadisic, Thierry and Van Wagoner, Hunter (2020) How do people judge fairness in supervisor and peer relationships? Another assessment of the dimensions of justice. Human Relations, vol. 73 (n° 12). pp. 1632-1663.

Frimousse, Soufyane, Moretti, Romain, Swalhi, Abdelaziz and Giraud, Laurent (2020) Le développement de l’employabilité au service de la fidélité organisationnelle des agents de la Fonction Publique Territoriale : le rôle du sentiment d’efficacité personnelle. Gestion et Management Public, vol. 8 (n° 1). pp. 27-41.

Gaudy, Camille (2020) Espoirs et désillusions des auditeurs financiers dans le champ de la RSE‎. Une ethnographie en cabinet non-Big. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Gibert, Cylien and Ben Mahmoud, Sihem (2020) Créez le prochain Uber et soyez rentables d’ici la fin de l’année. Revue Française de Gestion, vol.1 (n°286). pp. 35-55.

Guembel, Alexander and Sussman, Oren (2020) The pecking order of segmentation and liquidity-injection policies in a model of contagious crises. Review of Economic Studies, vol. 87 (n° 3). pp. 1296-1330.

Loup, Pierre, Maurice, Jonathan and Rodhain, Florence (2020) Quand les technologies nomades influencent simultanément le bien-être et le stress au travail. Systèmes d'Information et Management, vol.25 (n°3). pp. 9-49.

Mahamadou, Zoubeyda, Fall, Amar and Giraud, Laurent (2020) The impact of organizational culture on work performance: the mediating role of intrinsic motivation. Revue de Gestion des Ressources Humaines, vol. 4 (n° 118). pp. 38-54.

Medic, Dragana (2020) La place de l'humour dans la publicité internationale. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Mirc, Nicola and Parker, Andrew (2020) If you do not know who knows what: Advice seeking under changing conditions of uncertainty after an acquisition. Social Networks, vol.61. pp. 53-56.

Molines, Mathieu, Akremi, Assâad El, Storme, Martin and Celik, Pinar (2020) Beyond the tipping point: the curvilinear relationships of transformational leadership, leader–member exchange, and emotional exhaustion in the French police. Public Management Review, 24 (1). pp. 80-105.

Parienté, Simon and Martinez, Isabelle (2020) Diagnostic financier de l'entreprise, Méthodologie et stratégies gagnantes. Dunod Paris ISBN 978-2-10-080612-6

Pavone, Giulia, Meyer-Waarden, Lars, Poocharoentou, Thanida, Prayatsup, Piyanut, Ratinaud, Maelis and Torne, Sara (2020) How service quality influences customer acceptance and usage of chatbots? Journal of Service Management Research, vol. 45 (n° 1). pp. 35-51.

Pezé, Stéphan (2020) Saisir les épreuves du travail contemporain. Revue Française de Gestion, vol.46 (n°292). pp. 9-23.

Plotkina, Daria, Munzel, Andreas and Pallud, Jessie (2020) Illusions of truth - Experimental insights into human and algorithmic detections of fake online reviews. Journal of Business Research, vol. 109. pp. 511-523.

Rabekolo, Felana and Giraud, Laurent (2020) La légitimité institutionnelle du reporting sociétal : le cas de Madagascar. Gestion 2000, vol. 37 (n° 6). pp. 137-156.

Salgado, Stéphane, Hemonnet-Goujot, Aurélie, Henard, David H. and Barnier, Virginie de (2020) The dynamics of innovation contest experience: An integrated framework from the customer’s perspective. Journal of Business Research, vol.117. pp. 29-43.

Steigenberger, Norbert and Mirc, Nicola (2020) Should I stay, or should I go? Multi-focus identification and employee retention in post-acquisition integration. Human Relations, vol. 73 (n° 7). pp. 981-1009.

Suoniemi, Samppa, Meyer-Waarden, Lars, Munzel, Andreas, Zablah, Alex Ricardo and Straub, Detmar (2020) Big data and firm performance: The roles of market-directed capabilities and business strategy. Information and Management, n°57 (vol.7).

Théron, Christelle (2020) Enhancing In Situ Observation with the SCI Design (Shadowing–Conversations–Interview to the Double) to Capture the Cognitive Underpinnings of Action. M@n@gement, vol.23 (n°3). pp. 28-44.

Van Oers, Laura, de Hoop, Evelien, Jolivet, Eric, Marvin, Simon, Spaeth, Philipp and Raven, Rob (2020) The politics of smart expectations: Interrogating the knowledge claims of smart mobility. Futures, vol. 122.

This list was generated on Thu Dec 26 20:45:43 2024 CET.