2016
Vernette, Éric (2016) Le marketing : l'essentiel et l'expertise à l’ère digitale. Collection « Le grand livre de... ». Eyrolles Paris ISBN 978-2-212-56497-6
2017
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Vernette, Éric (2017) Techniques d'étude de marché. Collection « Entreprise ». Vuibert Paris p. 176. ISBN 978-2-311-40348-0
Vellera, Cyrielle, Vernette, Éric and Ogawa, Susumu (2017) The user innovation phenomenon. In: the Elgar Companion to Innovation and Knowledge Creation H. Bathelt, P. Cohendet, S. Henn & L. Simon. Chapter 23. pp. 372-391. ISBN 978-1782548515
2018
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2019
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Hamdi-Kidar, Linda, Keinz, Peter, Le Nagard, Emmanuelle and Vernette, Éric (2019) Comparing lead users to emergent-nature consumers as sources of innovation at early stages of new product development. Journal of Product Innovation Management, vol. 36 (n° 5). pp. 616-631.
Dehling, Aurélie and Vernette, Éric (2019) Theorisation essay on the role of appropriation in the second-hand item purchase process. Recherche et Applications en Marketing, vol. 34 (n° 4). pp. 5-25.
Giannelloni, Jean-Luc and Vernette, Éric (2019) Études de marché (5e édition). Collection « Collection Gestion ». Vuibert Paris ISBN 978-2-311-40525-5
2020
Abaidi, Ibtissame and Vernette, Éric (2020) De la recherche à la reconquête de la valeur perçue : le cas de la presse en ligne. In : La valeur perçue en marketing : Perspectives théoriques et enjeux managériaux Mencarelli, Rémi and Rivière, Arnaud (eds.) Presses Universitaires de Provence. Series “Travail & gouvernance” Aix-en-Provence, France pp. 143-156. ISBN 9791032002643
2022
Destoumieux, Ludivine, Grobert, Julien and Vernette, Éric (2022) No more taboos for young people? sex and death in provocative advertisement. Journal of Marketing Trends, vol. 8 (n° 1). pp. 2-15.