Group by: Creators | Item Type | Date | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | G | H | L | M | O | P | S | V
Number of items: 25.

A

Akremi, Assâad El (2023) Imagination et créativité méthodologiques. In : Devenir chercheur en management : de la thèse au premier poste. Laroche, Hervé and Schmidt, Géraldine (eds.) Vuibert. Chapter 2. Paris ISBN 978-2-311-41139-3

Angwin, Duncan, Kroon, John David, Mirc, Nicola, Oliveira, Nuno, Prashantham, Shameen, Rouziès, Audrey and Tienari, Janne (2023) Mergers and acquisitions research: Time for a theory rejuvenation of the field. Long range planning : international journal of strategic management, vol. 56 (n° 6). p. 102398.

Attié, Elodie and Meyer-Waarden, Lars (2023) How Do You Sleep ? The Impact of Sleep Apps on Generation Z's Well-Being. Journal of Interactive Marketing, vol. 58 (n° 2-3). pp. 222-247.

Aubert-Hassouni, Christelle, Perez, Fabienne and Renou, Sandra (2023) Un programme doctoral hors-les-murs : le cas du CEFAG. In : L'expérience de la thèse en management : regards croisés de jeunes docteurs. Gaillard, Hugo, Cloarec, Julien, Sen, Juliette and Grandazzi, Albane (eds.) Editions EMS. Series “Collection Gestion en liberté” Chapter 12. Caen pp. 237-260. ISBN 978-2-37687-488-1

Azzam, Jamal Eddine, Caussimont, Marie and Lecocq, Xavier (2023) L’innovation du business model par les entreprises de services professionnels réglementées : le cas de l’expertise-comptable « 100% en ligne ». Innovations - Revue d'Economie et de Management de l'Innovation, vol.1 (n°70). 241 - 270.

Azzam, Jamal Eddine, Henard, David H. and Salgado, Stéphane (2023) Le « marquage brevet » comme stratégie de signalisation : influence sur l’innovation perçue des produits et sur leur adoption. Décisions Marketing, vol. 109 (n° 1). pp. 222-247.

B

Bao, Li (2023) Three Essays on Green Finance. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Bisière, Christophe (2023) Le point de vue de l’économiste. In : NFT et Droits : Regards croisés sur une innovation numérique Presses de l'Université Toulouse Capitole. Series “Travaux collectifs” Toulouse pp. 39-50. ISBN 978 2 36170 273 1

Bénet, Nathalie, Deville, Aude and Ventolini, Séverine (2023) When a financially oriented performance measurement system supports hybrid collective sensemaking: the case of a cooperative bank. British Accounting Review. (In Press)

C

Colman, Helene Loe, Rouziès, Audrey and Lunnan, Randi (2023) Social integration in subsidiary-building acquisitions. Journal of International Business Studies.

D

Destoumieux, Ludivine (2023) La transgression d’un tabou dans une publicité provocante : rôle du contexte dans la formation des réactions individuelles chez les natifs du numérique. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Du, Shuili, Akremi, Assâad El and Jia, Ming (2023) Quantitative Research on Corporate Social Responsibility: A Quest for Relevance and Rigor in a Quickly Evolving, Turbulent World. Journal of Business Ethics, vol. 187 (n° 1). pp. 1-15.

G

Gyrard, Amelle, Sengès, Eloïse and Tabeau, Kasia (2023) Knowledge Engineering Framework for IoT Robotics Applied to Smart Healthcare and Emotional Well-Being. International Journal of Social Robotics, vol. 15 (n° 3). pp. 445-472.

H

Hampton-Musseau, David (2023) The Role of Employees' Emotional Expertise in Confronting Abusive Supervision. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Hemonnet-Goujot, Aurélie, Jouny-Rivier, Élodie and Vellera, Cyrielle (2023) Crowdsourcing innovation challenges: How participants react when their ideas are rejected. Creativity and Innovation Management, vol. 32 (n° 1). pp. 158-173.

Huang, Yixin (2023) Three Essays on Government Intervention in Financial Markets. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

L

Liu, Xiaojuan (2023) Essays in corporate finance based on textual analysis. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

M

Meyer-Waarden, Lars, Bruwer, Johan and Galan, Jean-Philippe (2023) Loyalty programs, loyalty engagement and customer engagement with the company brand: Consumer-centric behavioral psychology insights from three industries. Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 71 (n° 103212).

Meyer-Waarden, Lars and Sabadie, William (2023) Relationship quality matters: How restaurant businesses can optimize complaint management. Tourism Management, vol. 96.

O

Ohana, Mark and Fortin, Marion (2023) Half Just or Half Unjust ? the Influence of Dispositional Optimism on the Link Between Interpersonal Peer Injustice, Negative Emotions and Sleep Problems. Group and Organization Management.

P

Pavone, Giulia, Munzel, Andreas and Meyer-Waarden, Lars (2023) Rage Against the Machine: Experimental Insights into Customers’ Negative Emotional Responses, Attributions of Responsibility, and Coping Strategies in Artificial Intelligence–Based Service Failures. Journal of Interactive Marketing, vol. 58 (n° 1). pp. 52-71.

Perez, Fabienne and Pinzon Correa, Juan David (2023) L’identité professionnelle à l’épreuve de l’IA : réflexions autour des effets perçus de l’IA par les radiologues d’un hôpital public. In : Maîtriser l'IA au service de l'action publique : une responsabilité individuelle et collective. Paul, Christian and Le Métayer, Daniel (eds.) Berger-Levrault. Series “Au fil du débat‎ : action publique” Chapter 6. ISBN 978-2-7013-2183-7

S

Santana Corchuelo, David (2023) M&A Advisors : a Comprehensive Study of the Dynamics of M&A Valuation through Cognitive, Social, and Behavioral Lenses. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

Schwing, Maximilian (2023) Adoption Factors and Outcomes of Shared Micromobility Solutions – An Empirical Examination in Closed-Campus Environments. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).

V

Verdier, Marie-Anne and Boutant Lapeyre, Jennifer (2023) The myth of workforce reductions efficiency: the performativity of accounting language. Critical Perspectives on Accounting, vol. 90 (n° 102380).

This list was generated on Mon Dec 9 18:30:25 2024 CET.