A
Abaidi, Ibtissame and Vernette, Éric (2018) Does digitalization create or reduce perceived global value? Journal of Consumer Marketing, vol. 35 (n° 7). pp. 676-687.
Abdallah, Sherief, Bonnefon, Jean-François, Cebrian, Manuel, Crandall, Jacob W., Ishowo-Oloko, Fatimah, Oudah, Mayada, Rahwan, Iyad, Shariff, Azim and Tennom (2018) Cooperating with Machines. Nature Communications, 9 (233).
Akremi, Assâad El and Gond, Jean-Pascal (2018) Les fondements micro-psychologiques de la Responsabilité Sociale de l’Entreprise. In : Une vision des ressources humaines sans frontières : mélanges en l’honneur de Jacques Igalens. Peretti, Jean-Marie, Plane, Jean-Michel, Scouarnec, Aline and Thévenet, Maurice (eds.) EMS, Éditions Management et Société. Series “Questions de société” Chapter 7. Caen pp. 66-89. ISBN 978-2-37687-181-1
Akremi, Assâad El, Gond, Jean-Pascal, Swaen, Valérie, De Roeck, Kenneth and Igalens, Jacques (2018) How do employees perceive corporate responsibility? Development and validation of a multidimensional corporate stakeholder responsibility scale. Journal of Management, vol. 53 (n° 7). pp. 1141-1168.
Attar, Andrea, Campioni, Eloisa and Piaser, Gwenaël (2018) On Competing Mechanisms under Exclusive Competition. Games and Economic Behavior, 111. pp. 1-15.
Attar, Andrea, Mariotti, Thomas and Salanié, François (2018) Concurrence non exclusive et sélection adverse. Revue économique, vol. 69 (n° 6). pp. 1009-1023.
Attié, Elodie and Meyer-Waarden, Lars (2018) The acceptance process of the internet of things: how to improve the acceptance of the IoT technology? In: Smart marketing with the internet of things. Simões, Dora, Barbosa, Belem and Filipe, Sandra Filipe (eds.) IGI Global. Series “Advances in Marketing, customer relationship management, and e-services” Chapter 2. Hershey (Pennsylvanie), États-Unis pp. 21-46. ISBN 978-1-5225-5763-0
Azzam, Jamal Eddine and Berkowitz, Héloïse (2018) Patterns of coopetition in meta-organizations. In: The Routledge Companion to Coopetition Strategies Routledge. Series “Routledge companions” Chapter 24. London ISBN 9781138736894
B
Berkowitz, Héloïse (2018) Meta-organizing firms’ capabilities for sustainable innovation: a conceptual framework. Journal of Cleaner Production, vol. 175. pp. 420-430.
Berkowitz, Héloïse and Bor, Sanne (2018) Why Meta-Organizations Matter: A Response to Lawton et al. and Spillman. Journal of Management Inquiry, vol. 27 (n° 2). pp. 204-211.
Berkowitz, Héloïse and Souchaud, Antoine (2018) Stratégies de conquête d’un nouvel espace de marché : la structuration du crowdlending. Gérer et Comprendre, vol. 1 (n° 131). pp. 7-19.
Bianchi, Milo (2018) Financial Literacy and Portfolio Dynamics. Journal of Finance, 73 (2). pp. 831-859.
Bonnefon, Jean-François (2018) The Pros and Cons of Identifying Critical Thinking with System 2 Processing. Topoi, 37 (1). pp. 113-119.
Boujendar, Sarah (2018) Les conséquences de l’agressivité verbale quotidienne des clients sur l’épuisement des ressources et la performance des salariés de centres d'appels. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).
C
Chapellier, Philippe, Dupuy, Yves, Gillet-Monjarret, Claire, Mazars-Chapelon, Agnès, Naro, Gérald and Nègre, Emmanuelle (2018) Comptabilités et Société. Entre représentation et construction du monde. Collection « Gestion en liberté ». EMS, Éditions Management et Société Caen ISBN 9782376871026
Chapellier, Philippe, Nègre, Emmanuelle and Verdier, Marie-Anne (2018) Replacer l’humain au cœur du système… Quels défis pour la comptabilité de demain ? In : Comptabilités et société : entre représentation et construction du Monde EMS, Éditions Management et Société. Series “Gestion en liberté” Chapter 13. Caen pp. 289-304. ISBN 9782376871026
D
d'Aspremont, Alexandre and Attar, Andrea (2018) Trading under Asymmetric Information: Positive and Normative Implications. In: Handbook of Game Theory and Industrial Organization Corchon, Luis C. and Marini, Marco A. (eds.) Edward ElgardPublishing. Chapter 15. pp. 425-452. ISBN 978 1 78536 327 6
Djama, Constant and Martinez, Isabelle (2018) Le reporting sociétal pour rendre compte à la société civile ? Le cas des informations sur les droits de l’homme. In : Reporting, innovations et société : mélanges en l'honneur du professeur Monique Lacroix. EMS, Éditions Management et Société. Series “Gestion en liberté” Chapter 5. Caen pp. 103-122. ISBN 978-2-37687-120-0
Décaudin, Jean-Marc and Albouy, Jeanne (2018) Age differences in responsiveness to shocking prosocial campaigns. Journal of Consumer Marketing, vol. 35 (n° 3). 328 - 339.
Décaudin, Jean-Marc, Skourtis, Georgios, Assiouras, Ioannis and Karaosmanoglu, Elif (2018) Does the co-creation of service recovery create value for customers? The underlying mechanism of motivation and the role of operant resources. European Management Review, vol. 16 (n° 4). pp. 997-1013.
F
Frimousse, Soufyane, Swalhi, Abdelaziz, Giraud, Laurent, Peretti, Jean-Marie and Baloi, Ionut (2018) Favoriser la performance adaptative via le développement RH dans un contexte de changement permanent : Le cas de Ford Roumanie. Management International, vol. 22 (n° 4). pp. 39-52.
G
Giordano-Spring, Sophie, Maurice, Jonathan and Cho, Charles H. (2018) Guest editors’ introduction to the special section. In: Sustainability accounting: education, regulation, reporting and stakeholders Emerald Group Publishing Limited. Series “Advances in environmental accounting & management”, Vol. 7. Bingley pp. 69-70. ISBN 978-1-78754-889-3
Giraud, Laurent, Frimousse, Soufyane, Le Bihan, Yves and Brière, Mathilde (2018) Les effets de la compassion du leader positif et de la justice interpersonnelle sur la reconnaissance et le bien-être des salariés. Management et Sciences Sociales (n° 24). pp. 95-115.
H
Houngbo, Mauricette Sonia (2018) Inopérance du contrôle de gestion dans les entreprises publiques béninoises : un problème de cohérence entre le mode de contrôle et les valeurs organisationnelles. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).
I
Igalens, Jacques (2018) Prospectives. du bilan social au dialogue dans un monde globalisé : 40 ans d'histoire de la France en matière de communication RSE. In : Développement durable : une communication qui se démarque. Tremblay, Solange, D’Almeida, Nicole and Libaert, Thierry (eds.) Presses de l’Université du Québec. Chapter 8. Québec pp. 127-144. ISBN 9782760548657
L
Le, Thi Kim Son (2018) Innovation strategy in developing countries: The case of Vietnamese Small and Medium enterprises. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).
Lejard, Christophe (2018) La lutte contre la crise financière par les normes comptables ? Le cas de l’IFRS 9. In : Reporting, innovations et société : mélanges en l’honneur du professeur Monique Lacroix. Giordano-spring, Sophie and Naro, Gerald (eds.) EMS Editions. Series “Gestion en liberté” Chapter 1. pp. 16-36. ISBN 9782376871200
Liu, Li (2018) Human resource management and employee well-being in China. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).
M
Margaretic, Paula and Pouget, Sébastien (2018) Sovereign bond spreads and extra-financial performance: An empirical analysis of emerging markets. International Review of Economics & Finance, 58. pp. 340-355.
Munzel, Andreas, Galan, Jean-Philippe and Meyer-Waarden, Lars (2018) Getting by or getting ahead on social networking sites? The role of social capital in happiness and well-being. International Journal of Electronic Commerce, vol. 22 (n° 2). pp. 232-257.
Munzel, Andreas, Könsgen, Raoul, Schaarschmidt, Mario and Ivens, Stefan (2018) Finding meaning in contradiction on employee review sites: Effects of discrepant online reviews on job application intentions. Journal of Interactive Marketing, vol. 43. pp. 165-177.
Munzel, Andreas, Meyer-Waarden, Lars and Galan, Jean-Philippe (2018) The social side of sustainability: Well-being as a driver and an outcome of social relationships and interactions on social networking sites. Technological Forecasting and Social Change, vol. 130. pp. 14-27.
N
Nègre, Emmanuelle, Verdier, Marie-Anne and Cho, Charles H. (2018) Discursive struggles between bidding and target companies: An analysis of press releases issued during hostile takeover bids. M@n@gement, vol.21 (n°2). pp. 803-833.
P
Penan, Hervé and Couret, Alain (2018) L’avenir des fondations dans la réforme de l’entreprise. In : Une vision des ressources humaines sans frontières : Mélanges en l’honneur de Jacques Igalens EMS. Series “Questions de société” Chapter 6. Caen pp. 319-328. ISBN 9782376871811
R
Roussel, Patrice, Fall, Amar and Roussillon, Claude (2018) Rémunération et motivation des salariés – vers un changement de paradigme ? In : Rémunération du travail : enjeux de gestion et débats de société. Stévenot, Anne and Guéry, Loris (eds.) Economica. Series “Gestion” Chapter 2. Paris ISBN 978-2-7178-7016-9
Roussel, Stéphanie and Galan, Jean-Philippe (2018) Can Clicker-use support learning in a dual-focused L2 German course. Language Learning & Technology, vol. 22 (n° 3). pp. 45-64.
Roussillon, Claude, Roussel, Patrice, Charbonnier-Voirin, Audrey, Bentein, Kathleen and Balkin, David (2018) L’effet d’interaction des primes contingentes et de la motivation autonome sur la performance dans la tâche, contextuelle et adaptative. Revue de Gestion des Ressources Humaines, vol. 109 (n° 3). pp. 25-39.
Rouziès, Audrey (2018) Stratégie de Fusions-Acquisitions. Le management du processus d’intégration post-acquisition. [Accreditation to supervise research (HDR)]
Rouziès, Audrey, Pascal, Amandine and Aldebert, Bénédicte (2018) Les méthodes mixtes en systèmes d’information : Enjeux épistémologiques et méthodologiques. Systèmes d'Information et Management, vol.23 (n°3). pp. 99-126.
S
Sachet-Milliat, Anne and Igalens, Jacques (2018) Le lobbying en France : une approche par le concept de corégulation. Management International, vol. 23 (n° 3). pp. 158-171.
T
Thion, Stéphane (2018) Engagement du consommateur dans la co-création de valeur : rôle des motivations et conséquences sur l'empowerment psychologique, la satisfaction et le bien-être subjectif. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).
Théron, Christelle (2018) Managers de proximité et stratégie. In : Les processus stratégiques : Comment les organisations élaborent leurs stratégies Durand, Thomas and Shimada, Sakura (eds.) EMS éditions. Chapter 16. Caen pp. 166-174. ISBN 978 2 37687 122 4
V
Vellera, Cyrielle and Hamdi-Kidar, Linda (2018) Triggers entrepreneurship among creative consumers. Journal of Business Research, vol. 92. pp. 465-473.
W
Wavasseur, Maxime (2018) Asset Pricing and Trading Volume. École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).