2012
Elgaaied, Leila
(2012)
Les déterminants des comportements écologiques des consommateurs : application au tri des déchets et à l’évitement de produits suremballés.
École Doctorale Sciences de Gestion TSM (Toulouse).
2015
Borau, Sylvie, Akremi, Assâad El
, Elgaaied, Leila
, Hamdi-Kidar, Linda
and Ranchoux-Soulat, Charlotte
(2015)
L’analyse des effets de médiation modérée : applications en marketing.
Recherche et Applications en Marketing, vol. 30 (n° 4).
pp. 88-128.
Bernard, Yohan, Bertrandias, Laurent and Elgaaied, Leila
(2015)
Shoppers’ grocery choices in the presence of generalized eco-labelling.
International Journal of Retail & Distribution Management (4/5).
pp. 448-468.
2021
Borau, Sylvie, Elgaaied, Leila
and Barbarossa, Camilla
(2021)
The green mate appeal: Men's pro‐environmental consumption is an honest signal of commitment to their partner.
Psychology and Marketing, vol. 38 (n° 2).
pp. 266-285.