Group by: Item Type | Date | No Grouping
Jump to: Article | Monograph
Number of items: 13.

Article

Bergès, Fabian, Hassan, Daniel and Monier-Dilhan, Sylvette (2013) Are Consumers more Loyal to National Brands than to Private Labels? Bulletin of Economic Research, 65. pp. 1-16.

Hassan, Daniel, Monier-Dilhan, Sylvette and Orozco, Valérie (2011) Measuring Consumers' Attachment to Geographical Indications. Journal of Agricultural and Food Industrial Organization, vol. 9 (n° 1). p. 5.

Bergès, Fabian, Hassan, Daniel, Monier-Dilhan, Sylvette and Raynal, Hélène (2009) Consumers' Decision Between Private Labels and National Brands in a Retailer's Chain : a Mixed Multinomial Logit Application. Gestion 2000, 3. pp. 41-57.

Hassan, Daniel, Monier-Dilhan, Sylvette, Nichèle, Véronique and Simioni, Michel (2009) Organic Food Consumption Patterns. Journal of Agricultural and Food Industrial Organization, 7 (2).

Bergès, Fabian, Hassan, Daniel and Monier-Dilhan, Sylvette (2007) Les déterminants de la demande en marques de distributeurs : étude à partir de deux produits de consommation courante. Economie Rurale, 301. pp. 8-17.

Cahuzac, Eric, Hassan, Daniel and Monier-Dilhan, Sylvette (2007) Sécurité sanitaire des aliments : fausse alerte et vraie crise. Économie et Prévision, 177 (1). pp. 55-64.

Hassan, Daniel and Monier-Dilhan, Sylvette (2006) National Brands and Store Brands: Competition through Public Quality Labels. Agribusiness, 22 (1). pp. 21-30.

Hassan, Daniel and Simioni, Michel (2004) Transmission des prix dans la filière des fruits et légumes: une application des tests de cointégration avec seuils. Economie Rurale. pp. 283-284.

Hassan, Daniel and Monier-Dilhan, Sylvette (2003) Transmission des prix dans la filière fruits : une approche hédonique. Economie Rurale (275). pp. 21-31.

Hassan, Daniel and Monier-Dilhan, Sylvette (2002) Signes de qualité et qualité des signes : une application au marché du camembert. Cahiers d'Économie et Sociologie Rurales (65). pp. 23-36.

Hassan, Daniel, Ossard, Hervé and Réquillart, Vincent (2000) Effet d’un prix minimum sur le marché d’un bien différencié : le cas de la pomme dans l’Union Européenne. Economie Rurale (258). pp. 69-77.

Monograph

Bergès, Fabian, Hassan, Daniel and Monier-Dilhan, Sylvette (2009) Are Consumers More Loyal to National Brands than to Private Labels? TSE Working Paper, n. 09-131

Hassan, Daniel and Simioni, Michel (2001) Price Linkage and Transmission between Shippers and Retailers in the French Fresh Vegetables Sector. INRA Working Paper

This list was generated on Thu Dec 19 16:43:36 2024 CET.